Ο ρυθμός και η ένταση με τα οποία το κάθε παιδί ανταποκρίνεται στη λογοθεραπεία ποικίλλουν. Συνήθως δεν μπορούμε να προβλέψουμε με απόλυτη ακρίβεια την διάρκεια της λογοθεραπευτικής παρέμβασης. Η φύση της διαταραχής, είναι αυτή που ουσιαστικά ορίζει τη διάρκεια της θεραπείας. Παράλληλα όμως, υπάρχουν και άμεσα αποτελέσματα. Πιθανόν να δείτε κάποιες άμεσες θετικές αλλαγές και μία σταθερή τάση για βελτίωση.
Η έγκαιρη παρέμβαση σε καθυστέρηση του λόγου ή διαταραχή, θα βοηθήσει το παιδί να αποφύγει δευτερογενείς συνέπειες, όπως χαμηλή αυτοεκτίμηση, μειωμένη κοινωνική δραστηριότητα, φόβο για επικοινωνία και προσωπική έκφραση.
Σε μεγαλύτερης ηλικίας παιδιά μπορεί να εμφανιστούν μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες σχετίζονται άμεσα με την εξέλιξη του λόγου τους.
Ωστόσο για να απαντηθεί με βεβαιότητα το παραπάνω ερώτημα, ο ορθός κι επιστημονικός τρόπος είναι να γίνει μια λογοθεραπευτική αξιολόγηση.
Η λογοθεραπεία είναι μία σειρά προσεκτικά σχεδιασμένων βημάτων προς τη θεραπεία. Ο λογοθεραπευτής επικεντρώνεται στις δεξιότητες που πρέπει να κατακτηθούν και επιδιώκει τους στόχους του μέσα από το παιχνίδι, την επανάληψη ασκήσεων, τη συζήτηση. Οι δραστηριότητες στις οποίες εμπλέκεται το παιδί γίνονται σταδιακά όλο και πιο δύσκολες. Έτσι, παραδείγματος χάρην το παιδί θα εξασκήσει την σωστή άρθρωση ενός ήχου πρώτα σε λέξεις και μετά σε φράσεις και στη συνέχεια σε μεγαλύτερες προτάσεις.
Καθ’όλη τη διαδικασία της παρέμβασης , ο λογοθεραπευτής επιβραβεύει και ενισχύει τις σωστές απαντήσεις και αντιδράσεις του παιδιού. Δίνει σαφείς απαντήσεις στο παιδί σχετικά με το ποιες αντιδράσεις ή επικοινωνιακές προσπάθειες του είναι σωστές και ποιες όχι. Οι στόχοι πρέπει να είναι επιτεύξιμοι ώστε το παιδί να παίρνει την ικανοποίηση ότι τα καταφέρνει καθ΄ όλη τη διάρκεια της παρέμβασης, ιδίως στην αρχή.
Οι γονείς έχουν κυρίαρχο ρόλο στη διαδικασία της λογοθεραπείας. Παρατηρούν την εξέλιξη του παιδιού στο σπίτι και το βοηθούν να εξασκείται ώστε να πετυχαίνει τους στόχους του. Ο λογοθεραπευτής βρίσκεται πάντα σε επικοινώνια με τους γονείς καθοδηγώντας τους και επισημαίνοντας ασκήσεις ή τροπους για την εξέλιξη του παιδιού.
Με την από 7/2/2013 εγκύκλιο του ΕΟΠΥΥ, την οποία μπορείτε να δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο, ορίζεται ότι το ποσό κάλυψης της δαπάνης των συνεδριών λογοθεραπείας είναι 15€ ανά συνεδρία και για μέχρι 15 συνεδρίες το μήνα, άρα το μέγιστο συνολικό ποσό που καλύπτει ο ΕΟΠΥΥ για λογοθεραπείες είναι 225€ μηνιαίως.
Κατεβάστε εδώ την απόφαση απο το ΕΟΠΥΥ για λογοθεραπείες.
Οι συνεδρίες λογοθεραπείας μπορούν να πραγματοποιηθούν είτε δυαδικά (θεραπευτής – θεραπευόμενος) είτε ομαδικά. Αν ο λογοθεραπευτής συστήσει ομαδικές συνεδρίες δε σημαίνει ότι παρέχεται λιγότερο ποιοτική θεραπεία. Η συμμετοχή σε μια ομάδα πολλές φορές προάγει τις δεξιότητες επικοινωνίας διευκολύνοντας την γενίκευση τους.
Ο χρόνος έναρξης λογοθεραπευτικού προγράμματος είναι άμεσα εξαρτώμενος από το είδος της διαταραχής. Αναλυτικότερα τα παιδιά που έχουν κάποια νευρολογική διαταραχή ή μιλάμε για κάποιο σύνδρομο η παρέμβαση πρέπει να ξεκινήσει από τον πρώτο χρόνο της ζωής τους.
Στα παιδιά με ψυχοκινητική καθυστέρηση ή Διάχυτη Αναπτυξιακή διαταραχή η λογοθεραπεία μπορεί να ξεκινήσει από την ηλικία των 24 μηνών. Ωστόσο τα παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες στην παραγωγή ήχων – φωνημάτων η λογοθεραπεία ξεκινά από την ηλικία των 3,5 ετών, εφόσον είναι βέβαιο ότι δεν συντρέχουν άλλοι λόγοι διαφορετικού τύπου.